Krabi ve Tayland’ın Masal Adaları

KRABİ

Tayland ’taki son 1 haftamızı Krabi ’de geçirdik. Koh Phangan adasından direk Krabi merkeze feribot+otobüsler var; fiyato 600 baht (48 lira civarı) kadardı, yanlış hatırlıyorsam da affola.

Ootobüsten sonra servislerle Ao Nang’a geçtik, kişi başı 100 baht civarıydı o da sanırım. Servis bizi kalacağımız yer olan Laughing Gecko Bungalows’un önüne kadar bırakıyor. Ve Krabi günlerimiz başlıyor böylece.

Bungalowlarımıza vardığımızda saat 7 civarıydı. Laughing Gecko’nun sahibi Nui adında bilgili, entel, hoş sohbet bir Taylandlı. Tanıdın mı bizi diye sordum içeri girdiğim gibi, “yok artık, tabi ki unutmadım” tarzı bir ifadeyle “King of the sky” ( Göklerin Kralı) dedi Gökhan’ı kastederek 🙂 Benim ismimi hatırlayamamış da olsa daha önce sadece bir saat sohbet etmemize rağmen bizi unutmamış olmasına şaşırdım. Hemen bizi tanıştırdı orada bulunan herkesle. Akşam yemeğine yetişmişiz neyse ki, bizim geleceğimizi düşünerek ona göre hazırlatmış zaten yemekleri Nui.

Her akşam hostelde toplu akşam yemeği yeniyor, kocaman bir masada herkes birbiriyle konuşup kaynaşarak yemek yeme fırsatına sahip oluyor. Ben bayıldım bu uygulamaya. Koh Phangan’da kaldığımız yerde herkesin ne kadar bireysel takıldığından yakınmıştık, hostelde kalanlardan bir arkadaş grubu oluşturamamıştık bir türlü. Ama bu sefer Krabi’de 2 saat içerisinde bir arkadaş grubumuz oldu bile. Bu da hostelin mükemmel sahibi Nui sayesinde, insanları kaynaştırıyor, tanıştırıyor, güzel sohbet konuları açıyor. ( giderseniz selamımızı söyleyin mutlaka )

20151231_212645-768x432İlk gün hemen motorumuzu kiraladık, attık kendimizi sokaklara, plajlara…

Krabi’de bir eski dost

Parayı fazla harcadığımızı farkedince ben oturdum acaba Hindistan’a karadan girebilir miyiz planları yapmaya başladım. Myanmar ve Bangladeş’i geçmemiz gerekiyor ve her ikisi de vize istiyor. Sonra Bangladeş’te yaşayan bir üniversite arkadaşım aklıma geldi, dur dedim yazayım ben Betül’e de bir sorayım ne kadarmış Bangladeş vizesi, kapıda alabiliyormuyuz falan. Hem gidersek ona da uğrarız, yıllar sonra arkadaşımı görmüş olurum diye düşünüyorum. Betül şuan Bangladeş’te olmadıklarını , tatilde Krabi’de olduklarını söyledi. “Neee” dedim Krabi mi? E biz de Krabi’deyiz. Aaaa , hadi yaaa… falan şaşırmalarından sonra buluşmaya karar verdik.

Ama onların elinde telefonları olmadığı için kocaman plajda bulamadık birbirimizi. Artık umudumuzu yitirmiş, eve dönerken arkamdan gayet güzel bir Türkçe seslenişle “burcu” dedi biri. ( Buralarda Gökhan’da başka ismimi doğru söyleyen olmadığını tahmin edersiniz.) Saçlarımdan beni tanımış arkadaşım 🙂 Sarıldık koklaştık, akşama buluşmak üzere sözleştik. Dünya hem kocaman hem küçücük, seneler sonra üniversiten arkadaşıma denk geliyorum dünyanın bir ucunda 🙂 Bol sohbetli, eğlenceli bir akşam geçirdik beraber. Seyahat etmenin en sevdiğim yanlarından biri de sürprizleri 🙂

1891161_10153855938817700_2830474834561684914_n

Emerald Pool ( Zümrüt Gölü )

Gökhan’la oturduk konuştuk ve Krabi’de tembellik yapmamaya karar verdik. Yarın gideriz öbürgün gideriz demeden görmek istediğimiz yerleri görelim dedik. Atladık motora ilk iş Gökhan’ın geçen sene gitmek isteyip de gidemediği Emerald Pool’ a doğru yollandık. 1 saat 45 dakikalık bir motor yolculuğundan sonra vardık Emerald Pool’a. Biz daha sakin doğayla iç içe bir yer bekliyorduk doğruyu söylemek gerekirse, ama kalabalık, bağrış çağrışlarla dolu bir doğal havuzla karşılaştık. Okul gezisine gelmiş gibiydik, fotoğraflara bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız sanırım:)

Blue Pool ( Mavi göl )

Emerald, zümrüt demek, gölün rengi zümrüt yeşili olduğu için böyle söyleniyor olsa gerek. Zümrüt gölünün biraz daha ilerisinde “Blue Pool” yani “mavi göl” adıyla anılan gölü keşfettik ilerleyen saatlerde. İşte burası için gerçekten doğa harikası diyebilirim. Turkuaz neon renginde masmavi bir göl. Gölün rengi gerçekten göz kamaştırıcı. Gölün etrafında el çırparsan titreşimler suya yansıyor ve suyun içerisinde hareler oluşmaya başlıyor. Gerçekten etkileyici bir deneyim, o kadar yolu teptiğimize değdi dedim bu manzarayı gördükten sonra.

Tiger Cave Temple ( Kaplan Mağarası Tapınağı )

Ertesi gün de “Tiger Cave Temple” için atladık motora. 1260 merdiveni çıkarak ulaşacağımız bir Budist tapınağı. Merdivenlerin zirvesinde bir mağara ve büyük bir Buddha heykeli sizi bekliyor. Tapınağa “kaplan mağarası” adının verilmesi eskilere dayanıyor tabi ki. Jumnean Seelasettho adında bir Vipassana keşişi bu mağarada meditasyon yapmaya başlıyor ve meditasyonu sırasında mağaranın etrafında kaplanların dolaştığına şahitlik ediyor. Bir başka efsanede çok çok büyük bir kaplanın bu mağarada yaşadığını ve etrafta dolaştığını söylüyor. Mağara duvarlarının üzerindeki kaplan ayak izleri bu mağarayı ismini veren etkenlerin arasında.

En üstten görünen manzara…

1260 basamağı çıkmanın çok kolay olduğunu söyleyemem, nefes nefes kalacağınıza emin olabilirsiniz. Ama tam gün batımına denk gelecek şekilde ayarlarsanız zamanınızı işte o zaman o yorgunluğunuza değecek bir gün batımı manzarasıyla güne veda etmenin keyfini yaşarsınız. Güneşi batırdığınız gibi oyalanmadan aşağı inmeye başlamanızı öneririm, unutmayın ki hava kararmadan bitirmeniz gereken 1260 basamak var 🙂 İndikten sonra bacaklarımın titremesini bir süre durduramadım. Göbek dansında hızlı şekilde kalça titretiş hareketine “shimmy” denir ve bunu yapabilmek zaman ister, kaplan mağarasında 1260 basamağı çıkıp indikten sonra bacaklarınızın titremesi ile kendiliğinden doğal shimmy yaparken buluyorsunuz kendinizi 🙂

TAYLAND’IN MASAL ADALARI

Krabi’ye gelip de adaları görmemek olmaz dedik, aslında ben dedim Gökhan da e görelim madem dedi 🙂 Senelerdir hayatında hiç tura katılmamış gezgin adamı “ada turu”na katılmaya ikna ettim çünkü turlarla gittiğimizde tek başımıza bilet almaktan daha ucuza gelecekti… Kaldığımız hostelin sahibi Nui bize tur ayarlayabileceğini söyledi. Ertesi gün tam da Tayland’ta alışmış olduğumuz şekilde; bize söylenen saatten 1 saat sonra geldi servis bizi almak için. Ada turlarında “speed boat” ve “long tail” diye iki seçenek var. Long tail yani uzun kuyruk tahta gemiler daha ucuz olduğu için onu tercih ettik tabi ki. Tur broşürlerinde “Long islands” yazan tura katılıyoruz. Broşürlerin üzerinde 1000 baht yazıyor ama bizim pazarlığa başlamıza gerek olmadan 700 baht’a düşüyorlar direk. (55 lira civarı). Tur sabah 9’da başlıyor, 5 adaya götürüyor ve öğlen yemeği veriyor ve 3 civarı geri dönüş.

Daeng Adası

Toplamda 6 kişiydik botta. Daha yoldayken sallanma yüzünden bu kadar ıslanacağımızı düşünmemiştim açıkçası. İlk durduğumuz yer “Daeng adası”. Adaya çıkmıyoruz zaten, sadece snorkelling için duruyorlar burada. Canlı renklerde bir sürü balık sarıyor etrafımızı, muzla besliyoruz balıkları. Balığın muz yediğine de burada şahit oluyorum 🙂

Hong Adası

İkinci durduğumuz yer “Hong adası”. Hong adası doğal koruma alanı olduğu için girişte de her birimizden 300 baht para alıyorlar, sürpriz oluyor bize bu da… Tüm kalabalıklığına rağmen ben bayıldım bu adaya. Gökhan’ın turla geziyor olmaktan kaynaklı huzursuz hallerine rağmen ben keyif aldım bu güzelliklerden 🙂

Öğle yemeği faslı biraz sıkıntılı geçti. Botu kullanan kaptandan başka kimse yok , e kaptanın ingilizcesi de çok kısıtlı olunca biz ne zaman, nasıl öğle yemeği yiyeceğimizi pek anlayamadık. Açlığın verdiği stresle biraz sıkıntı oldu bu durum. Öğle yemeği diye çıkardıkları şeyler tavuklu bilmemneli bir çeşit pilav ve ne eti olduğunu bilmediğimiz birkaç çöp şiş. Benim yiyebileceğim hiç bir şey yoktu. Hal böyle olunca adadaki tek restaurantı bulup oradan bişeyler söyledik.

Hong Adası Lagunu

Adadan ayrılır ayrılmaz güzel bir lagundan geçer bulduk kendimizi, ardından da üstü açık etrafı kayalarda kaplı bir mükemmel havuz. Belki yazarken anlatamamış olabilirim bu güzelliği ama siz bir alttaki fotoğrafa bakın isterseniz. ( Hong Island Lagoon)

Lading Adası

Sonra “Lading adası”nda durakladık. İşte bu güzel fotoğraflar bu adadaki eğlencemizin sonucu çıktı ortaya. Cennetten bir parça diye klasik bir tabir kullanmak istiyorum şuanda, daha uygun başka bir tabir bulamadım.

12660392_10153937434002700_1955168455_n

Ardından “Pakbia adası” ve “Pai adası” ile devam ettik yolculuğa. Söylenecek sözler bitince fotoğraflara yönlendiriyorum sizi.

12650655_10153937433917700_301712198_n

Gün sonunda yorulmuş bir halde attık kendimizi bungalowlarımıza. Akşam güzel bir yemeği hakettiğimize inandırıp kendimizi normalden biraz daha fazla para harcadık yine tabi ki.

Bungalowumuz tam da önceden Nui’ye tembihte bulunduğum gibi hamaklı. Gün içerisinde hamağa uzanıp kitap okumaktan daha iyi bir keyif yok…

IMG_6874 Krabi gün batımını izlemek de ayrı bir keyif tabi ki…

12648081_10153937438547700_1847181995_n

TAYLAND’TA YILBAŞI AKŞAMI

Günler gelip geçti ve yılbaşı akşamına geldi sıra. Öyle özel planlar falan yapmadık yılbaşı için. İkimiz içinde yılbaşı akşamları saçma sapan planların yapıldığı ve bir türlü eğlenilemeyen, kendini bilmezlerin cıvıttığı gereksiz yere büyütülen sıradan akşamlar aslında. Bu yılbaşı “illa de eğlenmeliyiz” tantanasına girmediğimiz için stressiz bir yeni yıla giriyor olmanın huzuru vardı bende aslına bakarsanız.

Hostelde kalan arkadaşlarla hep beraber bir akşam yemeği yedik. Bizim son akşam yemeğimizdi ve masada 13 kişi olmamız da pek manidardı 🙂 Yemekten sonra biz biraz çıkıp panayırı dolaştık. Yılbaşı akşamı kestanesiz olmaz derken kestane satıcısına denk gelince cuk oturdu 🙂

12666493_10153937438597700_898867579_n

Tayland’ta insanlar yeni yıl akşamı sahile çadırlar kuruyor, tüm aile geceyi burada geçirmek üzere sahile doğru akın ediyor. Bir cümbür cemaat durumu var sahilde. Ama bir yandan da eğlenceli bu ortamı izlemek.

Sonra 12’ye doğru da hosteldekilerle beraber sahile indik. Biz biraz daha romantik olmak için bilinçsizce mi yaptık bilmiyorum ama gruptan uzaklaşıp gürültüden uzakta bir yerde sahilde ikimiz oturduk ve yeni yıla gökyüzünü izleyerek girdik. Yanınızda sevdiğiniz insan/insanlar olduktan sonra yeni yıla nerede , nasıl girdiğinizin pek de önemi yok aslında. Siz de yanı başınızda veya aklınızda sevdiğinizle yeni yıla giren kişilerdenseniz şu dünyadaki şanslı azınlıktan olduğunuz için mutlu olabilirsiniz 🙂

Geçmiş-gelecek kaygısı gütmeyip anı anda yaşadığınız, farkındalıkla ve sevgiyle dolu yeni bir yılınız olsun. Sevgiyle ve sağlıcakla kalın…

Tayland ile ilgili diğer yazılar için : http://gezginyogini.com/category/seyahat-yazilari/asya/tayland/